close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פעילות עמותת חסדי נעמי בתקופת המלחמה

מערכת שורשיח אדר א, תשפד27/02/2024

עמותת "חסדי נעמי" היא מהעמותות הוותיקות והבולטות בארץ לסיוע לנזקקים מאוכלוסיות שונות, תמיד ולכל אורך השנה. עכשיו, בתקופת המלחמה, פעילות העמותה מגוונת ופרודוקטיבית במיוחד תוך הקפדה על סיוע לאוכלוסיות הנזקקות ה"חדשות" יחסית, אך בלי לשכוח ולהזניח את האוכלוסיות שזקוקות לתמיכה תמיד, וגם כמובן עכשיו

תגיות:
צילום: חסדי נעמי

מה מאפיין את פעילות עמותת "חסדי נעמי" דווקא עכשיו, בתקופת מלחמת "חרבות ברזל" וכיצד פעילותה שונה מהפעילות השוטפת בזמני שגרה? באילו פעילויות ופרויקטים יכולים לצפות להיות מעורבים כל המתעניינים בהתנדבות בירושלים או תל אביב וגוש דן במסגרת פעילותה הנוכחית של העמותה?

סיוע לתושבי הדרום, לכוחות הביטחון ועוד – פעילות חסדי נעמי בתקופת המלחמה
חסדי נעמי היא כאמור אחת העמותות הוותיקות והפעילות ביותר בישראל לסיוע לאוכלוסיות נזקקות, ופעילות זו אינה נפסקה כמובן גם בתקופת המלחמה (לכך נגיע בהמשך).

אך במקביל לפעילות

צילום: חסדי נעמי
השוטפת, הרגישו ב"חסדי נעמי" כי לא ניתן כמובן להתעלם מהמצב בו נמצאת המדינה כרגע, וכי קיים צורך אקוטי לעזור, לתמוך ולסייע אוכלוסיות שלמות אשר פתאום זקוקות גם הן לסיוע מבחוץ, אוכלוסיות דוגמת תושבי עוטף עזה והמפונים מהדרום ומהצפון.

לכן, בנוסף למיזמי גיוס תרומה לנזקקים, התנדבות בחלוקת מזון, תרומה לניצולי שואה ועוד, מפעילה העמותה גם מספר פרויקטים המכוונים לסייע ולתמוך בתושבי הדרום, במפונים ובכוחות הביטחון. סיוע זה כולל, למשל, חלוקה של שמיכות, תנורים וביגוד חם לחורף, חלוקת חבילות ביגוד ומזון למשפחות מפונות מהדרום ועוד.

בעמותה החליטו להפנות חלק לא קטן מהמשאבים ומפעילות התשתית הארגונית המבוססת הקיימת, על מנת לסייע באופן מיידי לעשרות ומאות אלפי ישראלים אשר מצאו עצמם פתאום במצוקה ובמצב בלתי נעים בעליל. התוצאות ניכרות מיידית בשטח, כמובן...

המשך תמיכה והפעלה של פרויקטים לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות גם בזמן המלחמה
העובדה כי מתרחשת מלחמה ואינספור ישראלים נוספים מוצאים עצמם פתאום זקוקים לסיוע ותמיכה, אינה פותרת כמובן את הבעיות מהן סובלות אוכלוסיות נרחבות להן מסייעת עמותת "חסדי נעמי" בזמני שגרה, דוגמת אוכלוסיית ניצולי השואה או קשישים אשר זקוקים לסיוע שוטף על מנת לסגור את החודש בכבוד.

בעמותה כמובן שלא מזניחים את האוכלוסיות הללו גם (ובמיוחד) בזמן המלחמה, ודואגים להמשיך ולהפעיל את הפרויקטים המיוחדים השונים במסגרתם מקבלות אוכלוסיות אלו תמיכה שוטפת. אלו הם פרויקטים של גיוס תרומות לנזקקים, חלוקת סלי מזון וביגוד לקשישים, תרומה לניצולי שואה על בסיס שוטף וכיוצ"ב.

עבור כל מי שמחפש/ת אחר מקום טוב עבור התנדבות, בו ניתן לסייע ישירות ולהרגיש שתורמים משמעותית הן לאוכלוסיות הסובלות עכשיו במיוחד בעקבות המלחמה והן לאוכלוסיות אשר זקוקות לסיוע באופן שוטף וללא קשר למלחמה, מומלץ בחום ליצור קשר עם חסדי נעמי. העמותה מפעילה מערך התנדבות בירושלים ובתל אביב וגוש דן, במסגרתו ניתן להירתם לתרום ולסייע לאלו שבאמת זקוקים לכך, גם אם יש לכם רק כמה שעות או ימים פה ושם לתרום...

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה